Portfolio (1

برای ایجاد یک سبد معاملاتی اولین چیزی که نیاز هست یک استراتژی کارآمدِ که در گذشته بازار عملکرد خوبی داشته باشه. من اینجا از یک استراتژی معاملاتی که هم دنبال کننده روند هست و هم سووینگ گیری میکنه طراحی کردم . اما این که من میگم یعنی چه؟ بیشتر سیستم های معاملاتی و البته موفق ترین اونها دنبال کننده روند هستند و من این رو با سیستم هایی که طراحی کردم به چشم دیدم. ولی در سال 2000 میلادی که شروع بحران مالی بود به شدت این سیستم ها ضرر کردن. تووی اون سال خیلی از سیستم های دنبال کننده روند من تونستن به هر فلاکتی بود با ضرر نسبتا قابل تحملی اون سال رو به پایان برسونن ولی برای شاخص نزدک این قضیه متفاوت بود. یعنی نزدک نزدیک 6 یا 7 روز پشت سرهم بدون هیچ استراحتی یک بند شروع به ریزش کرد و هیچ برگشتی رخ نداد تا مثلا شرایط خروج با بالا اومدن اوسیلاتورهای دوره پایین یا مووینگ دوره پایین مهیا بشه. و حتی وقتی کندل صعودی بعد از ریزش های چند روزه سنگین بزنه چون اونقدر حرکتهای قبلی قوی بودن ممکن حتی مووینگ دوره پایین نرسیده به قیمت دوباره بازار ریزش رو شروع کنه

M8

برای مثال در شکل بالا استراتژی 1300 درصد رشد در یک و نیم سال داشته ولی در 6 روز همه رو بر باد میده این اتفاق در سال  2000 هم برای خیلی سیستم های دنبال کننده روند میفته . جالبه که در سالهای قبلش همون سیستم بسیار سودده بودن

بیان دیدگاه